הקטע הקשה ביותר בבנייה של תהליך השקה הוא ללא ספק בניית התכנים להשקה.
אני יודע כמה ימים ולילות ארוכים ביליתי בעצמי מול התכנים, בעודי מתלבט, וכותב ומוחק, ומחליף ומזיז ושוב מוחק הכל...
יודע שההצעה שלי מעולה, אבל מתקשה להכניס את כל זה למבנה של השקה, שלא יהיו ארוכים, ולא משעממים, ושאוכל לשלב בתוכם את כל הטריגרים הרגשיים שמביאים לרכישה (הוכחה חברתית, עדויות, מוגבלות וכ"ו) וכל זה מבלי להזכיר בכלל שאני מתכוון למכור משהו בסוף...
אז ניסיתי להעתיק מאחרים...
חושבים שזה היה קל?
קודם כל - ממי להעתיק? הרי יש המון השקות שרצות ברחבי הרשת, אבל הרבה מהן מסתיימות בתוצאות בינוניות ומטה. איך אפשר לדעת איזו השקה הצליחה ואיזו פחות?
בהמשך ראיתי שדי מסובך להגיע לתכנים המלאים של ההשקה. גם אם נרשמתי בזמן להשקות שונות בעבר, הרי שבתיבת המייל שלי נמצא רק חלק קטן מהמיילים שנשלחו לאורך ההשקה.
יש מיילים במכירה מוקדמת, ויש מיילים שמזמינים להירשם להשקה, יש מיילים שנשלחים רק למי שלא נרשם או שלא פתח את המייל הקודם, ומיילים למי שנרשם לוובינר, ומיילים לרוכשים, ומיילים למי שנרשם לרשימה החמה אבל לא רכש, ומיילים ל...
גם כשכבר החלטתי ממי להעתיק
גיליתי שאין לי את התסריטים...
סרטוני ההשקה כבר לא באוויר. אתרי ההשקות נסגרו.
אה אה... לשמחתי היו לי סרטונים של כמה השקות שהורדתי בזמן שהם היו באוויר. אבל עכשיו צריך לתמלל את הכל למסמכי טקסט כדי לעבוד עליהם באפקטיביות...
אז תמללתי, כתבתי מילה במילה את מה שנאמר שם וניסיתי למצוא קו אחד שמקשר בין ההשקות השונות, משהו שלפיו אוכל לבנות את ההשקה שלי.
היו לי כל הטקסטים, אבל היה מאוד קשה להבין מתוכם למה הם נבנו בצורה בה הם נבנו. מה המשמעות של כל משפט, עדות, ציטוט, דוגמא... למה הגאונים השיווקיים ההם בנו את התסריטים כפי שהם.
בסוף פיענחתי את הנוסחא!
זה לא היה קל, אבל אחרי לא מעט ניסיונות, יצרתי נוסחא שעובדת.
נוסחא שבעזרתה אני בונה את ההשקות שלנו - של החממה השיווקית, ואת ההשקות של הלקוחות שלנו. נוסחא שאני מלמד את התלמידים שלי אשר בעזרתה הם כבר בנו עשרות השקות וסגרו עסקאות במיליוני שקלים, נוסחא שעובדת!
ועם הכלים הנכונים והדוגמאות הנכונות, הנוסחא הזו הופכת להיות כל כך פשוטה ליישום, שניתן להתאימה לכל עסק ולכל תחום, כפי שתראו מיד.
יותר מזה - הסחבת הנוראית סביב בניית ההשקה מגיעה לסיומה. במקום כל המחסומים בכתיבה, אי הוודאות, וחוסר החשק הנוראי שהם יוצרים, תהליך בניית ההשקה הופך להיות הרבה יותר מהיר, כיפי ומדויק.
גם אתה מרגיש שאתה לא יודע איך להתחיל?
לא בטוח שאתה בכיוון הנכון?
נתקע בבניית ההשקה שנמשכת ונמשכת כמו מסטיק ובאמת שאין לך המון זמן להשקיע בכתיבת התכנים?
חושש שאחרי כל ההשקעה התכנים לא יהיו מדויקים וההשקה לא תשיג תוצאות?